Ghost Warrior

13.04.2010 09:29
Hrát za ostřelovače patří k těm oblíbenějším aktivitám, které můžeme v hrách z vlastního pohledu provádět. V dnes představované hře bychom se této činnosti měli dočkat měrou více než vrchovatou. Pojďte společně s námi nahlédnout, co všechno nám hra již brzy nabídne, a zda se vůbec stojí za to, uvažovat o jejím pořízení.

Pokoušela se o to už řada her, ale žádná to pořádně nedokázala. Nabídnout kompletní kampaň, která by nás zasvětila do role elitního snipera. Žádná rychlopalná flusátka, a vraždící stroje, co dokážou během minuty

srovnat sto čtverečních metrů džungle se zemí. Pěkně potichoučku polehoučku, jeden přesný a promyšlený výstřel a následuje tichý ústup do bezpečí. Je jasné, že vytvořit takovou plnohodnotnou kampaň, to klade rozhodně nemalé nároky na vývojáře. Přece jenom, aby se hráč u takové hry pořád bavil, to nebude nic snadného. To vše by mohla být dnes představovaná hra, tedy alespoň názvem nás k tomu přesně evokuje. Vývojáři ze City Interactive nás ovšem tak trošku tahají za nos, protože hned první důležitá informace, kterou si uvedeme, nám zboří pravdivost názvu jako domeček karet.

 

    


Vzápětí se od nich totiž dozvídáme, že několik misí si ve hře projdeme jako obyčejný řadový voják. A to znamená s klasickým arzenálem zbraní, proti zástupům nepřátel... ach jo. To je tedy pořádná herda do zad. Jistě, uznáváme, že je to tak trochu naše vina, nechali jsme se nalákat názvem a dobře nám tak. Ale jen si to představte, že by hra nabídla opravdu jen skutečnou a propracovanou kampaň, která by vás vyškolila na snipera, a zavedla vás do různých částí naší planety, kde byste plnili rozmanité úkoly. Slint. No dobře, už toho necháme, nebudeme přece jenom kvůli tomu hru zatracovat. Co dalšího pro nás bude mít přichystáno?

 

  


Naším hlavním úkolem bude zastavit nebezpečného diktátora kdesi v jižní Americe. Tedy přesněji řečeno, zbořit jeho vládu, a k tomu bude potřeba ochromit a zlomit jeho spolupracovníky, například generály jeho vojsk. Takže v každé misi bychom se měli přiblížit blíže k cíli

a všechno snad bude ještě více řádně okořeněno nějakým dalším příběhem a dějovými zvraty. Jedna z prvních misí, kterou si mohli zahraniční novináři vyzkoušet
, byla překvapivě ta tradiční. Tedy za klasického vojáka, se kterým mohli volně
běhat džunglí a používat bez omezení hlasité zbraně. Co kvitovali s povděkem je, že hráč musel brát na zřetel, že se zbraně přehřívají a stejně tak nemohli pořád utíkat bez přestávky, ale postava se zadýchávala a bylo nutné občas vyhledat skrýš.

 

 

Co už bylo daleko zajímavější, byla mise za snipera. Dostali možnost zahrát si misi v noci a navíc ještě v husté džungli. Úkolem bylo pouze dostat se bez rozpoutání poplachu z bodu A do bodu B, přičemž po celé trase byly rozmístěny ozbrojené stráže. Aby se tak nestalo, bude mít hráč k dispozici poměrně propracovaný HUD ukazatel, který ho bude informovat třeba o tom, zda ho nepřátelé nevidí, nebo v jaké úrovni světla se právě nachází. Co vývojáři rozhodně plánují dodržet, je starý systém získávání lékárniček. Žádné schovávání se v koutku a čekání, až se ukazatel zdraví zase vrátí na původní hodnotu. Nic takového, hráč sám se prý musí rozhodnout, zda se mu vyplatí riskovat rozpoutání poplachu a vydat se získat zdraví.

 

    


Ale nenechme se mýlit, oni to ti vývojáři s tím ostřelováním nakonec myslí přece jen trochu vážně. Bude tak prý výrazným způsobem záležet na tom, jak jsme se předtím pohybovali a kolik jsme toho třeba uběhli. Po minutě rychlého pohybu rozhodně nemáte čekat, že něco kloudně trefíte. Dokonce by měl být na obrazovce i ukazatel tepu. Profesionální snipeři prý střílí přesně v okamžiku mezi jednotlivými tepy srdce, výstřel je pak prý daleko přesnější. Jsme zvědaví, jestli něco podobného bude i ve hře a bude to mít na přesnost vliv. Určitě byste měli slyšet své dýchání, a i podle toho střílet. Se zadrženým dechem bude výstřel opět přesnější. Stejně tak bude nutné počítat s větrem a trajektorií kulky a podle toho seřizovat hledí. Ale nebojte, pokud o něco takového nestojíte, bude prý ve hře i mód pro začátečníky, kteří nebudou muset na podobné serepetičky vůbec myslet.

 

    


Hra bude obsahovat i něco jako bullet time, tedy zpomalení času. V okamžiku opravdu dobrého výstřelu se totiž bude kamera pohyboval společně s kulkou a vy budete moci pozorovat celou její cestu až do okamžiku povedeného zásahu. To už sice známe důvěrně z mnoha jiných her, ale nakonec proč ne. Pokud budeme na jednu osobu líčit past několik minut, bude takový záběr v podstatě taková malá odměna a zadostiučinění. To bude zřejmě potřeba, protože představovaná hra prý byla celkem náročná a byla hlavně o zvolení toho správného okamžiku. Stráže se totiž vzájemně hlídají, a pokud se jim něco nezdá, hned spustí poplach. Redaktoři tak popisují poměrně frustrující situaci, že zřejmě nejsou tak dobří snipeři, jak si mysleli a budou muset ještě hodně trénovat. Nebo možná vývojáři hodně programovat, to už z jakého úhlu pohledu se to vezme.

 

    

 

Hra má před sebou už jen krátký vývoj, na trhu by se měla objevit už na konci příštího měsíce. Je sice vyvíjena exkluzivně pro PC platformu, což už se dnes zase tak často nevidí, ale dočkat by se měli i majitelé konzole Xbox 360. Škoda, že se vývojáři nesoustředí pouze na kariéru snipera, ale zřejmě kvůli udržení hráčovi pozornosti, a aby hratelnost byla po celou dobu maximálně zábavná, se dočkáme i několika klasických misí ve stylu Call of Duty. Sniper: Ghost Warrior by navíc měl být nabízen za nižší cenu

, takže v nejhorším případě i nějakou tu chybku odpustíme.