Po kolizi obou red bullů se v Turecku radoval McLaren, vyhrál Hamilton
Většinu závodu odkroužily v čele vozy Red Bull před oběma mclareny. Po kolizi Vettela s Webberem se do vedení dostal Hamilton před Buttonem. I když se jednou prohodili, dojeli v tomto pořadí do cíle.
Velká cena Turecka přinesla velice dramatickou podívanou. Většinu závodu za sebou kroužily čtyři vozy v minimálních rozestupech. Po delší době mohli diváci vidět souboj na ostří nože mezi dvěma stájovými kolegy, který skončil při boji o první místo vzájemnou kolizí.
Start závodu podle očekávání lépe zvládli jezdci startující v čistší stopě, tedy té za prvním Webberem. Australan udržel vedení, za něj se prosadil Vettel, na třetí místo klesl Hamilton a před čtvrtého Buttona se dostal Schumacher. Ještě do konce prvního kola se Hamilton stihl vrátit na druhé místo a Button zpět na čtvrté. Šestý jel Rosberg, sedmý Kubica, osmý Massa, devátý Petrov a na desáté místo se na začátku druhého kola prosadil Sutil před Kobajašiho. Do boxů museli po vzájemném kontaktu Buemi s poškozenou pravou zadní pneumatikou a Hülkenberg.
Jak McLaren slíbil po kvalifikaci, v závodě vozům Red Bull skutečně stačil. Webber se Hamiltonovi nedokázal vzdálit a Vettel už Hamiltona také znovu nepředjel. Rozestupy byly těsné, ale až do prvních zastávek nedocházelo na čelních místech k žádným změnám v pořadí. Hamilton sice ve dvanácté zatáčce dvakrát naznačil manévr, ale před Webbera se nedostal. První čtveřice se nadále vzdalovala zbytku pole, které vedl Schumacher.
Webber si udržel vedení i po zastávkách, které pro první čtveřici začal Vettel v patnáctém kole. Hamilton se v boxech trochu zdržel a klesl až za Němce. Z první čtveřice zůstal na trati nejdéle Button a díky sérii rychlých kol a bleskové zastávce, na kterou se vydal v sedmnáctém kole, se vrátil těsně za první trojicí. Mezi prvním Webberem a čtvrtým Buttonem se rozestup pohyboval okolo 2,5 sekundy.
Klíčový okamžik závodu přišel ve čtyřicátém kole. Vettel se dotáhl na Webbera a ve dvanácté zatáčce se rozhodl zaútočit. Dostal se na vnitřek zatáčky, ale najel až na obrubník a narazil zadním kolem do Webberova vozu. Australan si přitom stále držel svou stopu. Při této kolizi oba red bully opustily trať a uvolnily tak cestu mclarenům. Pro Vettela závod skončil, Webber se dokázal vrátit na trať, zajel do boxů pro nový nos a pneumatiky a stihl udržet třetí místo před Schumacherem.
V devětačtyřicátém kole se do vzájemného souboje pustili piloti McLarenu. Button se na konci kola dostal do vedení, ale hned v první zatáčce následujícího okruhu mu jeho týmový kolega předjetí vrátil. Pak už se oba jezdci uklidnili a dokroužili v klidu do cíle. O vzrušení se ještě ke konci závodu postarali Alonso s Petrovem. Rus dlouho úspěšně bránil svou osmou příčku, ale nakonec ho Alonso tři kola před cílem předjel. Nevyhnul se však drobnému kontaktu, po kterém musel Petrov vyměnit pneumatiky. Přišel tím o možnost bodovat, ale stihl ještě zajet nejrychlejší kolo závodu, o které připravil Alguersuariho.
Hamilton si připsal první letošní vítězství, Button druhým místem pečetil druhý letošní double McLarenu a na Webbera zbylo třetí místo. Čtvrtý dojel Schumacher, za ním se seřadili Rosberg, Kubica, Massa, Alonso, Sutil a Kobajaši, který získal pro Sauber první letošní body.
V čele šampionátu se udržel Webber s 93 body, za ním už jsou oba piloti McLarenu Button (88) a Hamilton (84), čtvrtý je Alonso (79), další bod na něho ztrácí pátý Vettel. V Poháru konstruktérů se do čela dostal McLaren (172) o bod před Red Bull. Ferrari, které si svou dnešní osmistou osmistou velkou cenu představovalo asi jinak, je se 146 body třetí.
Příští závod se jede 13. června v kanadském Montrealu, kam se F1 vrací po roční přestávce.
GP Turecka 2010
P. | Jezdec | Tým | Kola | Čas/ztráta | Start |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 58 | 1:28:47,6 h | 2 |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 58 | +2,6 s | 4 |
3 | Mark Webber | RBR-Renault | 58 | +24,2 s | 1 |
4 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 58 | +31,1 s | 5 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 58 | +32,2 s | 6 |
6 | Robert Kubica | Renault | 58 | +32,8 s | 7 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | +36,6 s | 8 |
8 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +46,5 s | 12 |
9 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 58 | +49,0 s | 11 |
10 | Kamui Kobajaši | BMW Sauber-Ferrari | 58 | +1:05,6 min | 10 |
11 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 58 | +1:05,9 min | 13 |
12 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 58 | +1:07,8 min | 16 |
13 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 57 | +1 kolo | 18 |
14 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 57 | +1 kolo | 15 |
15 | Vitalij Petrov | Renault | 57 | +1 kolo | 9 |
16 | Sébastien Buemi | STR-Ferrari | 57 | +1 kolo | 14 |
17 | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 57 | +1 kolo | 17 |
18 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 55 | +3 kola | 21 |
19 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 55 | +3 kola | 23 |
20 | Karun Čandhok | HRT-Cosworth | 52 | +6 kol | 24 |
- | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 46 | +12 kol | 22 |
- | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 39 | +19 kol | 3 |
- | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 33 | +25 kol | 20 |
- | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 32 | +26 kol | 19 |